20120518

Mari mengecat! Weeee :D

Masa untuk cat bilik! HAHAHAHA. Untuk kenduri tu, bilik aku perlu ditransformkan menjadi bilik pengantin. Walaupun kecik macam sarang burung. Amacam, comel tak statement tu? Wakaka. Bukan bilik mak abah. Kalau bilik aku tak dijadikan bilik pengantin, takkan pengantin nak tidur kat luar kot? Amboi, over tauu

Maka bilik aku yang tak pernah bercat tu haruslah dicat supaya nambak bersih, suci lagi murni. Bilik tu sangat lah buruk. Err. Ye lah, masa pindah hari tu kelam-kabut! Rumah terbakar, lepas tu petang tu jugak kena pindah rumah yang ni. Ada masa nak bercat-cat bagai ni? Dah angkut semua barang tak payah lah nak cat. Kau ada semangat kerajinan yang sangat tinggi? Tak ada.

Haa, sebab tu lah bila bilik aku nak digunakan baru lah timbul kerajinan tu. Kalau tak pemalas tahap hanya mampu goyang kaki je.


Ni bilik sebelum bercat. Dinding dia pehhhh, berdaki wa cakap sama lu. Kalau tak takkan ada yang hitam hitam tu. Pintu dia jangan cakap lah. Orang lama yang duduk rumah ni minah wempitzzz mungkin. Tulisan tah hape kebenda lah. Pening tengok. Mau boleh dapat migrain kalau selalu sangat tengok! Aku jarang tengok :b

Pukul 9 baru nak start mengecat. Okayy tengah semangat ni, jom mulaaaa! Hahahha, lepas tu aku yang stop dulu sebab aku bukan pandai pun bab-bab mengecat ni. Comot!



:: Tmpt gntonk bjuw. wkwkwk :D ::




Sesi mengecat bilik ni berlaku pada hari Sabtu ye. Abah masih kat dalam sepital. So, kitorang anak-anak yang baik yang mampu berdikari pergi ke Chow Kit untuk beli barang-barang nak cat. Pergi Mydin jugak beli stationaries, ambi pur apa tah lagi. Oh, pergi berempat. Aku, along, angah, syawal.

Warna cat aku yang pilih :D . Dah bilik aku, haruslah aku yang memilihnya. Takkan orang lain pulakkk. Beli cat + cat pintu = RM 53. Laa, murah je. Aku ingatkan mahal sangat. Barang-barang nak cat beli kat Mr. D.I.Y je sebab kat situ kan murahh. Dah ada yang murah, takkan nak beli yang mahal pulak. Macam banyak sangat duitnya -,-

Alaa, beli yang murah je. Tak payah nak beli cat yang takde bau, boleh bersihkan apa bagai semua tu. Bukan nak duduk sini lama lagi pon. Tahun depan abah dah nak amik pencen awal. Mesti lah pindah dah katanya ni baret polis. Rumah kerajaan. Takkan nak buat macam rumah sendiri pulak.












::Tangan aku yang gemuk lagi hitan tu dah comot dengan cat. Ala comelnyaaa. Ala tomei tomei. Yeksss.::

Malam tu pukul 1 pagi rasanya kitorang stop mengecat. Dah penat, mengantuk dan malas. So, katanya mau sambung esok hari pulak. Bilik dah bersepah. Aku dengan Farahain tidur bilik mak abah. Abah kan kat sepital lagi. Mak pun ada kat sepital jugak sebab nak jaga abah. Sebab tu lah kitoang tidur bilik mak abah. Amboi, macam buku cerita dah ni~

Esoknya tu petang baru sambung cat. Dalam pukul 4 rasanya. Ke 3 lebih. Haiyooo, lupa manjang. Penat lah cenggini. Hari kedua mengecat, Syawal datang membantu. Eh, macam wonderpet pulak :b Dia habiskan yang belum cat + buat second layer. Daripada petang sampai ke malam. Fuyooo.  Tak impress pon :b Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Eh, yeke? Tah...




Dan hasilnya......






























































































































































parapappappaaaaaa I'm lovin' it. Wah, dah macam iklan mekdi pulak.

Mengecat dari petang sampai ke malam. Pheww, tik tik menitik-nitik peluh aku jatuh. Kepenatan. Aku kalau penat jadi panas. Peh, tipu lettuwww, apa guna ada kipas dalam bilik. Tak baik menipu. Aku bukan tolong sangat pon. Duduk kat luar tengok TV ada lah. Bila nak cat pintu baru aku tolong :b