20150612

Kuku

Haha ni memang dah dalam draft lamaaaaa dah. Sambung je lah.

Bentuk kuku ada macam-macam jenis eh. Kuku gelas, kuku cawan, kuku mug (eh ada ke). Yang ku tahu kuku gelas dengan kuku cawan je sebenarnya. Paling suka kuku gelas hoi lawa sungguh pulak tu jari runcing panjang. Lawa je tengok! Cer tengok jari aku, dah lah pendek. Gemok. Kuku? Kuku kole. Kahkahkah betul lah. Apasal tah besar sangat ibu jari. Rare sungguh :p

Oh dulu time sekolah rendah Syazana ada banyak yang garis putih kat kuku tu. Aku tanya kenapa dia je ada. Kau tahu dia jawab apa? Garis tu tanda orang yang rajin menabung. Perghhh time tu aku tengok kuku aku takde langsung garis tu. Terus semangat nak menabung sebab nak ada benda tu. Ye lah kalau orang tengok kuku kan tak ke dia tahu oh budak ni jimat, rajin menabung. Lepas tu aku fikir cepat sikit kaya. Mata duitan betul. Bengongnya. Siap ada pernah aku gariskan sendiri guna hujung pembaris kat kuku. Muahahaha


Eh tapi sekarang dah tahu dah yang garis tu tanda kau tu kurang vitamin. Oh, vitamin cukup ni *tiup kuku* :p

Haaa dulu masa Aniq baru lahir. Haruslah nak belek satu badan kan. Tengok kuku dia. Oh kuku gelas. Jari runcing ni. Ha baguslah. Lawa lah lelaki jari panjang kuku gelasssss. Bagi aku lol. Tapi sekalinya sekarang takde pon macam tu dah. Ikut jari mama lah tu kan chom? Pendek.


Time Hanan baru lahir pon haruslah tengok kuku. Kuku gelas jugak. Eh ke memang baby baru lahir kuku gelas dulu. Lepas tu decide nak kuku cawan ke gelas. Boleh eh camtu. Lepas tu engko taahu mummy cakap apa?


Oh kuku gelas ni nanti dah besar pandai masak ni.


Hahahahahhaaha ye ye je mummy tu. Memang macam tu eh. Kalau macam tu aku memang tahap master lah sebab kuku aku kan bentuk dia macam kole. Padahaaaal wkwkwk. Oh, aku sukaaaaa minum air kat kole puas gila gulp gulp gulp air sejuk masuk lalu kat tekak. Tu yang kuku pon terkenan nak bentuk macam kole jugak kot muahahaha

Tapi macam mummy takde pon berkuku gelas. Sedapppp je dia masak. Bertambah-tambah makan. Sambal ayam, ayam masak cuka, ayam berpengat, ikan terubuk pindang, nasi tomato. Semua lah sedap. Tu yang terpaling favourite. Ee nak ayam masak sahang lah. Makan dengan kicap perghhhh dap!