20150312

Online Seller


Hmmm hmmm sekarang ni siapa je yang tak pernah beli barang online kan. Yang tak berduit pon tetiba berduit time nak beli tu (aku lah tu kahkahkah).


Ada yang suka sis sis. Aku baca macam nak tersengih sengih. Ai is tak berapa gemar. Aku lagi gemar kalau aku=saya , seller aku tak panggil pape pon. Ha macam mana tu? Contoh : Nanti barang dah sampai saya bagitahu ye. Ha gitu. Aku takde lah cakap Nanti barang dah sampai saya bagitahu sis ye. Ermm ermmm tak pandai sangat! Huahuahua

Selalunya kalau orang yang berniaga online ni ramah je. Kalau tak ramaah pon mestilah buat-buat ramah kan. Pembeli mestilah nak merasa dikasihi disayangi dan dicintai. Amboi. Dah kalau jenis penjual yang tak puas hati sikit mula lah nak merempan marah-marah kat personal fb/ig siapa suka. Aku tengok pon rasa gerun. Rasa macam wtv lah kau. Banyak lagi orang lain yang jual benda yang sama macam kau jual. Ha kan dah tak ke rugi sorang bakal pembeli. Walaupun beli sikit je. Tapi rezeki chuols.

Aku? Well mesti lah pernah banyak kali beli barang online kan. Hahaha banyak ke? Ada lah. Hari tu sekali time nak beli sleepsuit untuk Aniq. Kan gambar tu dia takde tulis pon ada lagi ke sold out. Aku pon merajinkan lah diri ini untuk pm fb dia. FB orang ni famous. Murah lah jugak sleepsuit dia.

Macam biasa tanya ada lagi ke tak. Sekali dia balas sold out. Ok. Terpaksa cari penjual lain sebab nak cepat. Kesian Aniq takde baju saiz newborn. Hari tu mummy lah suruh angah beli baju besar-besar sekalinya Aniq kecikkkk je. Yang Angah pon takde beli baju newborn -_-‘

Time Hanan nak beli jugak sleepsuit. Berkenan dengan satu pek tu corak dia comel-comel. Biasalah dah kalau baju perempuan mestilah comel-comel sampai rasa nak beli semua. Duit dalam poket ada berapa pon dah tak heran dah. Hehehe. Aku pon pm lah orang tu lagi. Sekali dia balas amboi aku rasa macam sombongnya dikau. Nak berniaga ke tak nak. Sebab corak dia cantik je aku beli.& murah. Kalau tak, takdenyaaaaaa!

Semalam jadi lagi! Nak beli benda lain pulak. Dia tak berapa update blog. Tapi harga murah. Yang dia tunjuk tu harga promo CNY. Tapi nak yang set tu. So aku pun tanya lah guna WhatsApp. Cakap lah aku berminat barang dia tu, tanya dah ada perubahan harga ke. Dah lama kan. Raya Cina bila masa pulak. Takkan promo tu ada lagi.

Dia balas satu je. Tu bukan ______ (jenama) . Padahal sama je. Company tu dah bergabung ke jual ke macam mana tah. Aku pon balas lah bagi jenama yang betul-betul macam dia nak. Tanya harga lagi. Dia balas promo dah habis. Dah kembali kepada harga asal. Siap bagitahu tinggal berapa unit je lagi. Aku tanya harga lagi. Dah kalau tak bagitahu harga asal. Mana aku nak tahu harga dia. Dah lepas tu tetiba dia balas suruh aku tengok kat blog dia. Apa kejadahnya dah kalau dia takde update pape. Nak suruh aku tengok harga apa lagi! Eh geram pulak.

Dahtu kemain mengajar aku suruh aku baca review bagai cakap kalau dia bagi lain apa yang kita harapkan susah dia kena maki sokmo. Lol. Lol sangat! Aku beli apa-apa pon aku baca review dulu okay.

Ha lepas tu aku reply :

  1.   Saya nak set yang takde (item) . Sebab tu tanya yang set ni. Saya tak kisah ada perubahan harga. Tapi bila tanya kemain jawapan. Berlagak kan
  2. Sebab saya dah baca banyak review lah saya nak beli. Dah kalau seller kemain menyombong,. Takpe, banyak lagi orang lain yang jual. Siap nak marah. Kbai 


PUAS HATI AKU! KAHKAHKAH. 
Nak block aku kat whatsapp pon, blocklah. Ada aku kesah? Heheh