20140407

OP : Maze Lensa Studio

Along kahwin hari tu, dia hire photographer dari Maze Lensa Studio. Aku yang recommend okeh!! Haha. Gambar yang diorang ambil lawa, memang macam yang photographer sekarang selalu amik. Takde lah macam gambar zaman mak abah kahwin dulu kan. Hik hok. Pakej pon best! Yeay thumbs up :D

Abo, photographer paling best zaman ni ikat tepi satu!

Tu ha arahan yang along bagi aku. Kemain kan siap ikat tepi satu. Ape ko ingat ni teh ais cincau beli kat Krisik yang sedap sangat mabeles enak gila tu ke? Hahaha. Tipu je tu. Tapi ada lah along suruh aku cari official photographer wedding dia bersama-sama. Eh ke aku yang memandai-mandai ah? Dah lupa lah!


Hari tu masa nak cari OP pon based on kriteria utama. Ewah, kemain kooo. Nak cari OP pon nak kena ada kriteria-kriteria dia dulu. Hamboi sangat. Hahaha. Idok le, time tu macam fikir nak hire photographer yang ada

  • 2 photographers. Kalau lebih lagi bagus. *Over gilaaaaaa! :D*
  • Gambar dalam photobook. Taknak custom album. Taknak sticky album. *Konon trend terkini. Hahaktuih*
  • unlimited photo *ada photographer yang ada tempoh masa untuk shoot. Iols taknak yang begitu*

& Yeayyy diorang ada 3-3 kriteria ittewwww. Kriteria yang sangat sangat sangat penting bagi along & aku sebagai penasihat terbaik ! :b  Oh & diorang profesional kot. Sebelum tu ada bagitahu nikah kat masjid. Tak sangka diorang datang pakai baju melayu. Dah macam pengantin dah Wan Mahazir sebab siap pakai sampin.

MLS diorang ada pakej photography & cinematography. Tapi along amik photo sajo. Buat kenduri kat rumah, macam tak perlu nak ada video. So, takde lah video. Kalau tak mungkin hire diorang jugak. Kot. Heheh.


Lagi satu, diorang yang buat MV Waris lagu Rembau Most Wanted. Itu pon tahu masa first time pergi studio diorang nak bincang. Tengah bincang tu diorang ada play video wedding yang diorang buat. Tetiba ada video tu. Rupa-rupanya diorang buat. Dah lepas tu, kalau ada dengar lagu RMW kat memana aku dengan along mesti sengih-sengih tergelak. Tah pape tah. Bangga sebab MLS yang buat video tu kot. Hahaha bengong.


Photographer along request nak Khairil Khairudin (KK) sebab memang dah lama perhatikan dia. Eh? Haha. Idok le, dah lama suka gambar-gambar yang dia amik. Sejak dari sebelum dia join MLS lagi. Dan dapat. Dia kira senior photographer kat MLS. 3-3 events dari nikah, sanding & bertandang dia yang cover. 

Oh, dia sangat hyper okay! Ni bukan aku yang cakap. Nabila kawan along angah yang cakap. Time nikah tu kemain kau macam berlari dari sini ke sana ke sini balik. Aku pon perasan. Tapi aku takde lah cakap dia hyper. Haha. Eh, tapi bagus lah dia try nak dapatkan momen-momen yang best. Tak nak terlepas. Eceh, macam tahu sangat je kan :b


Untuk time nikah & sanding, Wan Mahazir yang teman KK. Dia ni pon senior photographer jugak kat MLS. Dia macam lagi relaks daripada KK. Tapi dia pon hebat jugak amik gambar. Gambar-gambar yang dia ambil pon cantik jugak. Tapi sayang, time hari sanding dia tak cover sampai habis. Terpaksa balik awal sebab ada emergency. Alaaaaa T_T

So macam gambar time hari sanding tu tak banyak sangat kot sebab KK sorang je yang cover. Tapi okay banyak je. KK takde lah terlepas amik gambar moment-moment best. Tapi nak lagi banyak. Faham tak ketamakan aku tu macam mana? Hahahaha.

Kau tengok diorang punya tahap dedikasi tu macam mana sampai basah baju berpeluh-perluh amik gambar! 

Time majlis bertandang kat Melaka, Opie Ismail yang assist KK. Dia kira junior photog MLS. Walaupun junior, dia tetap pandai ambil gambar. Tapi tahu lah macam dia tengah belajar lagi. & tak boleh lawan cara senior ambil gambar.

Tapi pape pon 3-3 best! MLS best. So, sesiapa yang nak kahwin tu boleh lah hire dorang jadi OP yeayyy  :D

Ni je gambar in action yang ada. Time nikah. Sebab time tu aku pon duduk je melanguk. Heheh. Time-time lain tak termampu dah nak amik. Bukan diorang ada depan mata aku pon. Haruslah ke hulu ke hilir kan nak amik gambar. Kang tak amik gambar marah pulak!




Ni antara gambar-gambar yang aku suka.








Ha tengok. Ambil gambar outdoor pon sampai tak larat. Along cakap, diorang siap cakap kalau sampai malam pon diorang okay je. Cuma along je dah penat time tu. Ha ye lah, hari nak kenduri tu pukul 3 baru tidur. Penat okay jadi pengantin! Hehehe. 


Pastikan ambik MLS! ;)